STER biedt radiozendtijd tegen nettokosten per grp

STER)De STER biedt adverteerders binnenkort een nieuwe manier van radiozendtijd inkopen, namelijk tegen nettokosten per grp (gross rating point, ofwel het bereiken van één procent van een bepaalde doelgroep). Dat meldt Adformatie. Voordeel voor adverteerders is dat ze van tevoren weten wat een campagne ze gaat kosten. Ze kunnen ook zelf het gewenste uitzendschema samenstellen op de publieke zenders Radio 1, 2, 3FM, 4 en 5.

"Net als bij televisie krijgt de adverteerder in zijn contract per doelgroep een basisprijs per zender. Die prijs is afhankelijk van het volume dat hij besteedt", aldus salesdirector Mark van Dijk. Tariefkaarten voor radio zijn door het geven van hoge kortingen al jaren ondoorzichtig, schrijft het reclamevakblad. De STER zou de nieuwe methode eind 2003 ook als eerste voor de Nederlandse televisiemarkt hebben geïntroduceerd.

Bron: Adformatie
________________________________________________________________

Lees ook:Q-music scoort hoogst in ‘Kerstrapport’ Adformatie
Lees ook:CLO-luisteronderzoek start met Gouden Standaard
Lees ook:Twijfel over podcast-potentie ondanks succes 538
Lees ook:Claudia de Breij blij met haar derde ster
Lees ook:Sky Radio selectief in communiceren luistercijfers

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>