Q-music scoort hoogst in ‘Kerstrapport’ Adformatie

Q-music)Q-music is winnaar van het traditionele Kerstrapport van reclamevakblad Adformatie. Daarmee komt het radiostation van niets op één binnen in de jaarlijkse ranglijst van door mediabureaus en adverteerders meest gewaardeerde mediabedrijven, die hierover ondervraagd zijn door bureau Interview-NSS. Uit alles blijkt dat Q-music als merk veel meer wordt gewaardeerd dan het voormalige Noordzee FM. Radioactive Blog zet de hoofdpunten op een rij.

Q-music is de meest gewaardeerde radio-exploitant, gevolgd door Sky Radio en Talpa Radio International. Onder mediaplanners is Q-music de meest gewilde zender. Aangezien zij de spots namens adverteerders inkopen bij radiostations is dit een aardig vooruitzicht voor eigenaar De Persgroep. Die adverteerders houden zelf iets meer van Radio Veronica, maar gunnen Q toch een tweede plaats.

STER

Tot slot nog twee opvallende zaken uit het Kerstrapport. Ook een kleine partij als Arrow wordt door mediaplanners relatief hoog gewaardeerd, onder meer als het gaat om de prijs-prestatie verhouding. Maar de Publieke Omroep, geplaagd door tegenvallende reclame-inkomsten, moet zich zorgen maken. Adverteerders zetten de STER op een vierde plaats en mediabureaus plaatsen de publieke reclame- verkoopmaatschappij niet eens in de Top 5.

Bron: Adformatie
________________________________________________________________

Lees ook:STER biedt radiozendtijd tegen nettokosten per grp
Lees ook:Sky Radio selectief in communiceren luistercijfers
Lees ook:Sky onderscheiden ondanks limit
Lees ook:Zomerbonus voor adverteerders op Radio 538
Lees ook:CLO-luisteronderzoek start met Gouden Standaard

1 Reacties // Reageer

One thought on “Q-music scoort hoogst in ‘Kerstrapport’ Adformatie

  1. Ron

    Die STER is volgens Adformatie dus een partij die geen rol van betekenis meer speelt.. lache. De gezamenlijke publieke radiozenders hebben toch een heel aardig marktaandeel. Maar ja, die salesjongens en meiden van net 30 vinden zichzelf natuurlijk trendy en willen graag geassocieerd worden met Veronica en Q-music.. het is niet hip om reclame in te kopen op Radio 10 Gold en Radio 2, dat is allemaal ‘te oud, niet van deze tijd, het zijn domme of arme mensen die er naar luisteren’, enz. Mediabureaus snappen er he-le-maal niets van.

    Groeten van een veertiger,
    Ron

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>