Breezah-radio

Radioactive.blog.nl | Bacardi maakt radio voor Breezah-girls [ images-eu.amazon.com ]Bacardi is begonnen met een danceradiostation voor gebruikers van internet en de mobiele telefoon. De drankfabrikant zou maar liefst 40 miljoen dollar in webradio investeren. That’s serious business. Het station heet B Live Radio en zendt onder meer registraties uit van Bacardi-feesten over de hele wereld, waaronder mogelijk ook Nederlandse. Doel van dit alles is het vormen van een community voor marketingdoeleinden.
De drankfabrikant wil haar belangrijkste doelgroep (jongvolwassen stappers) beter bereiken en heeft zo een reclamemedium voor de bekende rumdrankjes. Uiteindelijk moet de investering zich terugverdienen. De versie voor Amerika en Groot-Brittannië is al online via de site van B Live Radio. Slim bedacht, maar ik verwacht geen succes op korte termijn.

Het bedrijf moet namelijk auteursrechten afdragen voor de gedraaide muziek. En mensen die luisteren via hun mobiel, betalen zelf de kosten van het dataverkeer (al snel een paar euro’s per minuut). Gebruikers moeten eerst afspeelsoftware downloaden én hun mobieltje moet bepaalde functies hebben. Kortom, het idee is leuk, maar de uitvoering… mwah.
________________________________________________________________

Lees ook:Last.fm Radio wordt betaalde dienst
Lees ook:Je eigen radiostation, rechtenvrij!
Lees ook:Na webradio moet ook gewone radio in VS dokken
Lees ook:CBS bouwt Last.fm tot online jukebox
Lees ook:Amerikaanse verkiezingen op Radio 1

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>