Talpa gaat kerstconcurrentie aan met Sky Radio

Music & Images)Sky Radio krijgt met de kerstdagen een concurrent op internet, want Talpa komt op 20 november met een internetradiostation in de sfeer van de donkere dagen van het jaar. Kersthits.nl maakt deel uit van het platform Radio Digitaal. Programmadirecteur Niels Hoogland zegt vandaag in De Telegraaf dat het idee geïnspireerd is door de Amerikaanse radio, waar sommige zenders alleen maar kerstmuziek uitzenden.

Sky Radio heeft als voordeel dat de non-stop concurrentie vooralsnog gebonden is aan internet, waardoor mensen een (al dan niet draadloze) verbinding moeten leggen tussen hun pc en stereo-installatie als ze buiten de computer om willen luisteren. Voor velen is dat misschien net iets te veel moeite. Publiek wil naar mijn idee nog altijd bediend worden en die service kan traditionele radio bieden.

Plannen

Dat gegeven weerhoudt Talpa Radio niet van plannen maken. Zo zullen er nog verschillende themakanalen komen en mogelijk ook radiostations voor bedrijven, vertelt directeur Jan-Willem Brüggenwirth van Talpa Radio. Radio Digitaal heeft volgens hem intussen 27.000 geregistreerde luisteraars (die ene profiel hebben aangemaakt) en wekelijks zouden 37.000 mensen luisteren. In 2007 kan het station break-even draaien.

Interessant is ook hoe mensen naar de stations luisteren. De toegankelijke jazz van JFK en soft pop van Love Radio zijn goed voor een lange luistertijd. "Bij Hits 4 Kids of Nonstop 40 is dat veel korter", zegt Niels Hoogland. "Maar daar luisteren mensen dan wel weer vaker naar." Mijn theorie: rustige muziek leidt minder af tijdens het werk en blijft langer op staan. En Hits 4 Kids en Nonstop 40 draaien (zeker in het laatste geval) met een beperkte database.


Lees ook:

Talpa zet hoog in met Radio Digitaal
Oude stations herleven digitaal
________________________________________________________________

Lees ook:Oude stations herleven digitaal
Lees ook:Roland Snoeijer programma manager Radio Digitaal
Lees ook:Niels Hoogland en Radio 538 uit elkaar, volgens De Telegraaf niet vrijwillig
Lees ook:Après-Ski Radio nieuwe doelgroep-testcase van Talpa
Lees ook:“Digitaal gadget is een succes”

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>