Metamorfose Radio Donna kostte 365.000 euro

Het ombouwen van een supermarkt kost -naast de misgelopen omzet door de tijdelijke sluiting- ergens tussen de één en twee miljoen euro. Als een super een winkel of zelfs de hele formule ombouwt, dan doen ze dat met de verwachting dat er daarna meer bezoekers komen en er meer omgezet wordt. Met een nieuwe radiozender of herpositionering van een bestaand station, is het niet anders. Het kost wat, maar dat betaalt zich wel terug. Althans… dat legt men de aandeelhouders voor.


In België vond de publieke omroep VRT het nodig om begin 2009 de zender Radio Donna op te doeken. Het station verloor te veel marktaandeel en met een complete metamorfose moest het goed komen. Onder de naam MNM ging het nieuwe hitstation van start.

365.507 euro

Omdat ook in de België de overheidsuitgaven nauwlettend in de gaten worden gehouden, is na wat aandringen bekend geworden wat de omtovering van Radio Donna naar MNM heeft gekost. De restyling heeft de VRT om precies te zijn 365.507 euro gekost. Het nieuwe MNM heeft er overigens nog niet voor kunnen zorgen dat de luistercijfers hun weg omhoog hebben kunnen vinden…

Specificatie

Zoals in Nederland sommige bestuurders met de billen bloot moeten wat betreft kostenspecificaties (neem Hans Hoogervorst), moest de Vlaamse politiek vertellen hoeveel gemeenschapsgeld gemoeid was met de metamorfose van Radio Donna.

Radio-adviseurs en ook dj’s, pak uw tariefkaart erbij en vergelijk, want dit is wat de operatie Donna-MNM kostte:

- Reiskosten vluchten naar Verenigde Staten (ongetwijfeld voor adviseurs): 11.000 euro
- Brainstormsessies met radio-dj Peter Van de Veire: 30.000 euro
- Restylingskosten: 85.000 euro
- Lancering (marketing):
195.000 euro

ZIE OOK:
- MNM scoort daadwerkelijk minder dan Donna

Lees ook:iPhone-actie kan Donna duur komen te staan
Lees ook:Donna wil feestelijk eindigen
Lees ook:MNM scoort daadwerkelijk minder dan voorganger
Lees ook:Bye bye, zwaai zwaai Radio Donna
Lees ook:Nieuwe koers moet Donna uit vrije val halen

1 Reacties // Reageer

One thought on “Metamorfose Radio Donna kostte 365.000 euro

  1. MBC

    En ondertussen is men MNM opnieuw aan het herlanceren. Zo kreeg het logo een zachtere, lichtblauwe kleur (zoals Donna vroeger) en moest de radiostudio is ook herschilderd worden in de nieuwe stijl. Ook het marketingmateriaal is aan vervanging toe en in het VRT-gebouw werden ook al de logo’s aangepast.

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>