Omroep vecht boete Radio 2 aan

De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) stapt naar de rechter om de boete die Radio 2 is opgelegd. Het publieke radiostation is door het Commissariaat voor de Media beboet voor 50.000 euro vanwege niet toegestane promotie. Volgens het Commissariaat heeft Radio 2 te veel reclame  gemaakt voor een cd van Trijntje Oosterhuis waar het station zelf in geïnvesteerd heeft en royalties voor ontving.

Het verweer van Radio 2 was destijds dat het ging om een normaal percentage aan royalties, die de zender heeft gekregen omdat het Metropole Orkest de muziek op de cd heeft verzorgd. Dat orkest is verbonden aan de Nederlandse Publiek Omroep.

In de optiek van het Commissariaat heeft Radio 2 zich, met de constructie rondom de cd ‘The Look Of Love’ van Trijntje Oosterhuis, dienstbaar gesteld aan winst door derden. Het CvdM legde Radio 2 daarop een boete van vijftigduizend euro op, maar de adviescommissie van het Commissariaat schaarde zich aan de kant van de NPO. Zij meent dat de redenen voor de boete onvoldoende zijn gemotiveerd en dat de boete ten onrechte is opgelegd.

De NPO snapt niet dat de mediawaakhond zijn adviesorgaan negeert en stapt daarom naar de rechter. Wordt ongetwijfeld vervolgd…

Lees ook:Radio 2 moet flink dokken voor Trijntje-promotie
Lees ook:Radio 2 op de commerciële toer
Lees ook:Piraten in Mandersveen krijgen hoge boete van AT
Lees ook:165.000 euro boete voor BBC vanwege voice-mailgrap
Lees ook:Voormalige Stadradio’s beboet

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>