Zwolle voert actie om Glazen Huis

Het begint een jaarlijks terugkerend fenomeen te worden: de strijd om het Glazen Huis van 3FM. Na zes edities is het voor (middel)grote steden wel duidelijk dat het Glazen Huis een mooi instrument is om de aandacht op je stad te richten en flink wat extra bezoekers te trekken. Zo leverde het huis de stad Groningen afgelopen december 7,3 miljoen euro extra omzet voor de lokale economieĀ en kwamen maar liefst 251.000 mensen speciaal voor de actie van 3FM naar de noordelijke stad.


Dat soort cijfers maakt veel steden gewillig om het Glazen Huis naar zich toe te trekken. Zo ook Zwolle.

De gemeente en Zwolle Marketing hebben de website glazenhuisinzwolle.nl opgezet en een video gemaakt waarin naar voren komt waarom Zwolle geschikt is voor het Glazen Huis van 2010. De video eindigt met de boodschap die er geen doekjes om wint: ‘Zwolle wil dit jaar het Glazen Huis’.

ZIE OOK:

Glazen Huis levert 7,3 miljoen euro extra omzet op

Lees ook:Eindhoven bood 250.000 euro voor Glazen Huis
Lees ook:Glazen Huis levert 7,3 miljoen euro extra omzet op
Lees ook:Nog vier steden op shortlist voor Glazen Huis
Lees ook:Glazen Huis 3FM in 2009 weer in Utrecht?
Lees ook:3FM maakt op 11 mei locatie Glazen Huis bekend

1 Reacties // Reageer

One thought on “Zwolle voert actie om Glazen Huis

  1. JB

    Minder filmpje dan Leiden, om eerlijk te zijn..

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>