Internetbedrijf Google start eind dit jaar met de publieke test van het eerder aangekondigde Audio Ads. Hiermee kunnen adverteerders gerichte spots kopen via de AdWords-techniek, waarmee mensen nu al specifieke advertenties zien op basis van hun recent ingevoerde zoekopdrachten. Dat Google de zaken voortvarend aanpakt, blijkt uit de verwachting dat de radioafdeling zal uitgroeien tot 1000 man aan technici en verkopers. Lees meer bij De Telegraaf.
Lees ook:Google sluit radioreclame-deal met Clear Channel
Lees ook:Google stopt met radioreclame
Lees ook:Giel Beelen adverteert met valse tekst op site Rick
Lees ook:Penisverlengers aangeboden op website Radio 1
Lees ook:Google zet reclamewereld op de kop met Audio Ads
Of dat Google Adsense voor radio gaat werken, weet ik niet.. hoe werkt dat dan? Hoor je dan een radiospotje, in plaats van dat je een banner of Google-advertentie te zien krijgt?
en gaan ze dan zendtijd kopen bij bijvoorbeeld radio538 =S hoe duur is dat