KPN was vorig jaar opnieuw met afstand de grootste radioadverteerder van Nederland. Het telecombedrijf investeerde ruim 13,8 miljoen euro bruto in radiospots, tegen 10,7 miljoen in 2005. Ook toen was het bedrijf de beste radioklant. Dat blijkt uit een overzicht dat Nielsen Media Research maakte van de bruto mediabestedingen op radiogebied. Nederlandse radiozenders draaiden een bruto omzet van 485 miljoen euro bij elkaar.
Dat is een stijging van 28 miljoen euro in vergelijking met 2005. Alle radioreclame ten spijt is KPN veel klanten kwijtgeraakt aan concurrenten die zich profileren met (omstreden) slogans als 'Geen KPN meer nodig'. Tweede op het lijstje is de Rabobank met een bruto radiobesteding van 8 miljoen euro, gevolgd door Wehkamp, Unilever en Essent Kabelcom. Dit is de gehele Top 10.
Top 10 adverteerders radio, bruto bedragen in duizenden euro's
Vorige week werd bekend dat vorig jaar nétto 236 miljoen euro besteed is aan radioreclame, 8 miljoen meer dan in 2005.
Zie ook:
Adverteerders besteden 8 miljoen euro meer aan radio
________________________________________________________________
Lees ook:Adverteerders besteden 8 miljoen euro meer aan radio
Lees ook:Minder dan tiende van reclamegeld naar radio
Lees ook:Meer reclamegeld naar radio
Lees ook:‘Adverteerders verkiezen internet boven radio’
Lees ook:Droomsalaris Q-music nadert finale
er gaat geen dag voor bij zo dat de reclame weer over het beeld schuift een stoeltje voor de vrouw met een paraplu er boven en dat stoeltje past in je broekje erg warm allemaal