In navolging van Talpa's Radio Digitaal is ook Sky Radio begonnen met een multimediale vorm van adverteren. Luisteraars die via de site van Sky Radio naar het station luisteren, horen al langer een commercial voordat de eigenlijke radiostream start (een zogeheten pre-roll commercial). Maar vanaf nu is in de audiospeler tegelijk ook een reclamebanner van die adverteerder te zien.
NS Internationaal is de eerste klant van Sky Radio die gekozen heeft voor deze multimediale reclamevorm. Joris Evendik, business manager interactive media bij de Sky Radio Group, noemt op de site van Emerce de eerste resultaten "veelbelovend" en denkt dat meer adverteerders in dit soort campagnes starten. Talpa Radio had overigens de Nederlandse primeur van deze advertentievorm.
Webradiokanalen
In de player van Radio Digitaal wordt tijdens de pre-roll spot al langer tegelijk de visuele uiting van de adverteerder weergegeven. Binnen de Sky Radio Group wordt ongetwijfeld nagedacht over webradiokanalen in de stijl van Radio Digitaal, die passen bij wat men nu al doet in de ether en op de kabel. Het verbaast mij eigenlijk dat ze er niet al zijn (TMF Radio buiten beschouwing gelaten).
Zie ook:
NS met interactieve radiocommercial (Emerce)
"Talpa's Radio Digitaal april 2008 winstgevend"
Lees ook:Sky Radio Group maakt commercials interactief
Lees ook:Wow wow wow! Maximum Hit Music
Lees ook:Vrouw wast lak van auto in nieuwe commercial Sky Radio
Lees ook:Radio Digitaal lanceert compacte webradiospeler
Lees ook:Luistertijd radio blijft stijgen
Lekker irritant is dat. Iedere keer als de stream eruit vliegt moet je weer naar diezelfde kutcommercial of jingle luisteren. Zo jaag ja natuurlijk luisteraars helemaaaal niet weg hoor.
Overigens doet 538 het al langer. En Veronica en SLAM hebben al een tijdje een jingle voor de stream zitten.
Wauw! Wat een spectaculaire ontwikkeling!
Pfff…
Deze vorm van promotie/adverteren bestaat al zo’n 10 jaar, denk ik?
Wat is de nieuw(s)waarde?
In de kantine van Sky serveren ze vanaf deze week ook Calve Pindakaas! Waarom zie ik dat nog nergens opduiken?