Kids Online lanceert radiostation op kids-community

KidsCom)Q-music's Radio BEMBEM krijgt vanaf morgen concurrentie, want dan gaat Nationale KidsRadio de lucht in. Het internetstation hoort bij Nationale KidsOnline, een crossmediaal platform met een KidsKrant, verspreid op duizend basisscholen én KidsTV op Jetix. Vaste deejay is Frank van 't Hof, assistent-coördinator bij de Veronica Radioschool, die een programma maakt met Kim-Lian van der Meij. Een interessant marketingconcept.

Het nieuwe station richt zich op kinderen tot 14 jaar. Adverteerders hebben weer een alternatief communicatiekanaal voor als ze die doelgroep willen bereiken. Het idee getuigt ook wel van durf, want kabelzender Kikker Radio heeft jaren geleden aangetoond dat een station voor kinderen moeilijk rendabel te maken is.

Internet

Verschil is wel dat KidsRadio zwaar inzet op internet. Zo maakt de player op de website van radio luisteren radio kijken, meldt het persbericht. De initiatiefnemers willen hiermee mogelijk inspelen op het consumentengedrag van de visueel ingestelde (televisie kijkende, computerende, multitaskende) generatie Einstein.

Openingsprogramma: woensdag, 13.30 uur, Nationale KidsRadio

Bron: KidsCom
________________________________________________________________

Lees ook:Highlights week 50 | Reclame, PR en marketing
Lees ook:Dagelijks radiojournaal voor kinderen op Efteling Radio
Lees ook:Tussenstand dag 7 ’538 voor War Child’: 59.306 kinderen geholpen
Lees ook:Kristel van Eijk: ‘Ik miste radio maken op de dag’
Lees ook:Waarom BNR minder scoort dan Radio 1

2 Reacties // Reageer

2 thoughts on “Kids Online lanceert radiostation op kids-community

  1. Gerard

    Interessant marketingconcept wel, rendabel wordt moeilijk. Kids hebben al zoveel te kiezen en radio is geen medium meer voor ze. De radio van nu is TMF of Jetix op de achtergrond als een RADIO die aanstaat, terwijl ze op de pc aan het chatten zijn. Zie het aan mijn zoon van 11.

      /   Reply  / 
  2. antenne

    Laten we niet vergeten dat kids een aantrekkelijke doelgroep zijn! Zij bepalen vaak wat hun OUDERS kopen aan speelgoed, enz. enz. EN het zijn de consumenten van de toekomst.

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>