In navolging van concurrent Telegraaf Media Groep is nu ook PCM toegetreden tot de radiomarkt. De uitgever van onder meer Trouw, Volkskrant en NRC Handelsblad heeft een principe-overeenkomst gesloten voor de overname van Arrow Classic Rock en Arrow Jazz FM. Ondanks relatief lage marktaandelen van 1,8 en 0,7 procent zouden die samen elke maand ruim twee miljoen verschillende luisteraars bereiken.
Het publiek van beide zenders valt volgens PCM midden in de doelgroep die met de kranten wordt bereikt. Beide partijen willen dan ook gebruik maken van de nieuw ontstane mogelijkheden. Zo gaat de Volkskrant zorgen voor de nieuwsvoorziening en meewerken aan themarubrieken over kunst, cultuur, wetenschap en sport.
De verkoop is een goede beslissing van de oprichters Ad Ossendrijver en Willem van Kooten – bij babyboomers beter bekend als Joost den Draaijer. De concurrentie op de radiomarkt is moordend. Zenders die zich op een relatief smalle doelgroep richten, houden dat vaak niet vol. Zelfs niet met een etherfrequentie. Doordat grote partijen de meeste reclamegelden binnenhalen, zijn kleinere spelers vaak niet rendabel. Samenwerken met een kapitaalkrachtig bedrijf is dan een uitkomst.
________________________________________________________________
Lees ook:Ad Ossendrijver koopt PCM uit Arrow-radiostations
Lees ook:PCM verkocht belang in Arrow-stations voor 1 euro
Lees ook:Arrow Classic Rock en Jazz FM uit de ether
Lees ook:Faillissement aangevraagd voor zenders Arrow
Lees ook:Novum Nieuws op Arrow Classic Rock en Arrow Jazz FM