Remco Bos van Talpa Radio kondigde ze onlangs aan op het iMMovator Cross Media Café: webradiostations voor adverteerders. Radio Digitaal maakte vandaag bekend dat komende maandag de eerste twee branded radiozenders starten. Sportmerk Puma komt met French 77 en Unilever lanceert Rexona Biorythm (zie verder). De merkstations zijn overigens alleen tijdelijk te horen als onderdeel van reclamecampagnes.
Verder werd gisteren bekend dat Talpa Radio haar analoge en digitale kanalen via de Media Gateway gaat aanbieden aan kabelbedrijven en internet service providers. Het radiobedrijf van John de Mol stelde als eis dat de specifieke sound (bereikt door soundprocessing) per zender intact is als het signaal bij de distributeur aankomt.
Groeistrategie
De radiosignalen gaan vanuit de studio's aan de Koninginneweg en 's Gravelandseweg in Hilversum via een redunante glasvezelverbinding naar het streng beveiligde datacenter van NOB Cross media facilities op het Media Park, waar alles wordt doorgestuurd naar de locaties. Directeur Jan Willem Brüggenwirth spreekt van een 'kostenefficiënte' oplossing die past bij de 'groeistrategie' van Talpa Radio.
Zie ook:
Topmerken kopen zenders (AD)
"Talpa's Radio Digitaal april 2008 winstgevend"
Talpa Radio investeert in glasvezelring Hilversum
De audiospeler van Biorythm Radio op de site van Rexona
Lees ook:Radio Digitaal lanceert compacte webradiospeler
Lees ook:Talpa Radio ‘goes Europe’ met satellietradio
Lees ook:RTL verovert mogelijk 15% radiomarktaandeel
Lees ook:Radio 538 gaat niet verhuizen naar RTL-gebouw
Lees ook:Radio Digitaal lanceert nieuw station: Pure Pop Radio
Vraag me af of men er naar gaat luisteren.