Rubriek: Reclame

Berichten over adverteerders, hun doelgroepen en de manier waarop ze deze via reclame bereiken

Reclamehits Top 30 op Q-music

Q-music zendt woensdagochtend de Reclamehits Top 30 uit. Mattie en Wietze, zijn net als vorig jaar, op zoek naar de leukste muziek die je hoort in reclames. Als jij suggesties hebt, mag je ze hier doorgeven. Je hoort de lijst komende woensdag tussen 06:00 en 09:00 uur bij Mattie en Wietze.

Lees verder...

123gold.nl ‘winnaar’ Houten Reclameblok 2014

En ze waren er nog blij mee ook! 123gold.nl heeft het Houten Reclameblok 2014 gewonnen in de Coen en Sander Show. De reclamespot “Wauw, wat een mooie verlovingsring! Die was zeker wel duur?…. Nee hoor! Bij Steinberg Trouwringen. 123gold.nl, 123gold.nl, 123gold.nl” is de ergernis van radio-luisterend Nederland bij de luisteraars van 3FM. Het is dus

Lees verder...

Coen en Sander op zoek naar meest irritante radiocommercial

Coen & Sander zijn weer gestart met hun jaarlijkse zoektocht naar de meest irritante radioreclame. Wat vind jij de meest vervelendste spot van het afgelopen jaar? De slechtste reclamespot krijgt het Houden Reclameblok. Een jaar geleden won de reclame van ‘ProRail’ deze dubieuze prijs. De hele top 15 van vorig jaar is hier terug te

Lees verder...

Hornbach is Radioadverteerder van het jaar

Een tijdje geleden werden al de finalisten bekend gemaakt van de Radio Advertising Awards georganiseerd door het RAB (het radio advies bureau). Vanmiddag was de feestelijke uitreiking van de awards in Paradiso in Amsterdam. Hier is Hornbach (Stroom Mediacommunicatie) verkozen tot radioadverteerder van het jaar. Maar er werden meer awards vergeven.

Lees verder...

Ruud de Wild maakt Radiocommercial van het Jaar bekend

Je hoort ze héél vaak: commercials. En als je lang genoeg radio luistert hoor je dezelfde commercials steeds vaker voorbij komen. Sommige reclames zijn leuk, sommige niet. Onder die eerste groep houdt het Radio Advies Bureau (RAB) iedere maand een onderzoek onder consumenten wat de beste radiocommercial is. Na een jaar iedere maand een winnaar

Lees verder...

‘Stel je niets voor’ beste radiocommercial in maart

‘Stel je even niets voor’, zegt de stem van Richard Kemper in de commercial voor radioreclame van het RAB. Dan volgt een bekende reclametune en dan weten luisteraars meteen over welk bedrijf het gaat. Dat is het effect van radioreclame. Het Radio Advies Bureau (RAB) heeft deze radiocommercial zelf ontwikkeld om het effect van radioreclame

Lees verder...

‘TV in elke ruimte’ beste radiocommercial van februari

‘Van een tv in elke ruimte, naar nauwelijks ruimte voor een tv.’ De radiocommercial van Telfort is de beste radiocommercial van de maand februari. Althans, dat vindt het Radio Advies Bureau (RAB) op basis van een onderzoek onder de Nederlandse consumenten. De radiocommercial is hiermee geplaats voor de finale van de jaarlijkse publiekprijs die op

Lees verder...

‘Hamsteren!’ beste radiocommercial in januari

Hamstéééééren! Wanneer je de afgelopen maanden radio hebt geluisterd heb je deze radiocommercial van de Albert Heijn vast wel eens voorbij horen komen. De Nederlandse consument heeft deze commercial in januari als beste beoordeeld, dat meldt RAB, het Radio Advies Bureau, op hun website. De radiocommercials van Albert Heijn werden in januari en juli 2012

Lees verder...

Tom de Ridder heeft stemproblemen

Wie zal je misschien zeggen? Luisteraars die wel eens een reclame hebben gehoord op een willekeurig radiostation zal het waarschijnlijk wel iets zeggen. ‘Tom de Ridder’ is het fictieve personage van MKB Brandstof die te horen is in hun radioreclames. In het spotje maakt hij reclame voor de diensten van het bedrijf. Dit leidde echter

Lees verder...

Effect radioreclame: browsen op merknaam stijgt 52%

Onderzoek toont aan dat browsen op merknaam met gemiddeld 52% stijgt wanneer iemand naar een radiocampagne heeft geluisterd. Dit is de hoofdconclusie uit een grootschalige onderzoek van RAB UK, waarbij 23 verschillende reclamecampagnes geanalyseerd zijn in vijf verschillende branches (verzekeringen, reizen, auto’s, telecommunicatie en retail). Gemiddeld besteden de onderzochte merken 10% van hun totale mediabudget aan radio.

Lees verder...

‘Omroepen krijgen 8,6% minder reclame-inkomsten’

Dat de wereldwijde economische crisis ook in het medialandschap haar sporen nalaat, dat mag geen nieuws meer heten. Maar hoe groot de terugval in inkomsten is, dat heeft accountants- en adviesorganisatie PriceWaterhouseCoopers (PwC) voor de publieke omroepen becijferd. Volgens de organisatie krijgen de omroepen dit jaar 8,6% minder aan reclame-inkomsten. Naast lagere inkomsten uit de

Lees verder...

Luistertijd stijgt, reclamebestedingen dalen

Na een stijging van de gemiddelde luistertijd per dag in 2008 is de gemiddelde luistertijd in het 1e kwartaal 2009 verder gestegen met 3% tot 3 uur en 17 minuten. Dat heeft Radio Advies Bureau (RAB) maandag bekend gemaakt. De media-bestedingen stonden in het 1e kwartaal 2009 onder druk en ook radio heeft met deze

Lees verder...

Aanzienlijke stijging non-spot bestedingen radio

Non-spot adverteren bij de radio zit in de lift. Dat meldt het RAB Radio Advies Bureau donderdag. De radiobestedingen van het eerste halfjaar van 2008 zijn bekend en RAB signaleert daarin een aanzienlijke stijging bijde non-spot radiobestedingen. De non-spot bestedingen zijn in die periode gestegen met 6,1%. De totale radiobestedingen (spot én non-spot) zijn 2,9%

Lees verder...

Zomerbonus voor adverteerders op Radio 538

De zomer is een week geleden begonnen en de radiostations willen het zomerse gevoel met iedereen delen. Q-music geeft elk uur een vakantie weg, Radio 538 doet dat in elk programma en Slam!FM maakt luisteraars lekker met de zomerse Beach Break. Maar ook voor de adverteerders valt er wat extra's uit de zomer te halen,

Lees verder...

[ Video ] Radio 538 promoot KPN inlichtingen

Na de oorlog tussen telecombedrijven die elkaars informatienummers blokkeren, moest KPN 118 vervangen door 1888. Ter promotie van de wijziging is Radio 538 ingeschakeld – niet alleen voor reclamezendtijd, maar ook voor de samen opgezette actie rond Mr. X. Tijdens de vandaag geopende '53J8' worden luisteraars opgeroepen om te bellen met het € 1,30 per

Lees verder...