Luistertijd stijgt, reclamebestedingen dalen

Na een stijging van de gemiddelde luistertijd per dag in 2008 is de gemiddelde luistertijd in het 1e kwartaal 2009 verder gestegen met 3% tot 3 uur en 17 minuten. Dat heeft Radio Advies Bureau (RAB) maandag bekend gemaakt. De media-bestedingen stonden in het 1e kwartaal 2009 onder druk en ook radio heeft met deze gevolgen te maken. De netto radiobestedingen zijn in het 1e kwartaal
gedaald met zo’n 6 miljoen euro.

 

De nettobestedingen kwamen in de eerste drie maanden van dit jaar uit op € 47.493.000,- tegen  € 53.662.000 in dezelfde periode een jaar eerder. Dat betekent een daling van ruim elf procent.

RAB-directeur George Bohlander over de cijfers: “In het 1e kwartaal 2009 staan alle mediabestedingen onder druk en ook radio heeft met deze gevolgen te maken. Het marktaandeel van radio stijgt wel, omdat adverteerders in deze tijd meer focus leggen op actiematige en korte termijn doelstellingen en meer aandacht geven aan kostenefficiënte media die flexibel en zeer snel inzetbaar zijn, waardoor radio vaker
ingezet wordt”.

Dit radioblog is genomineerd voor Nobiles Blogger ’09.
Stem hier op Jorn en daarmee op Radioactive.blog.nl!

Lees ook:Radioluistertijd in 2008 ruim 4 procent gestegen
Lees ook:Luistertijd radio blijft stijgen in dalende advertentiemarkt
Lees ook:Stijging luistertijd radio zet door
Lees ook:Luistertijd radio blijft stijgen
Lees ook:Reclamebestedingen radio flink gestegen in Q3

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>