Stijging luistertijd radio zet door

Radio in Nederland kent een goed begin van 2010. Dat blijkt uit de gegevens die het Radio Adviesbureau (RAB) donderdag bekend heeft gemaakt. De cijfers laten opnieuw een stijging van de luistertijd zien en daarnaast is de radio-omzet na een aantal kwartalen van daling in het 1e kwartaal weer licht gestegen met 1% tot een bedrag van € 47.952.000. Positief is ook dat de stijgende non-spot omzet in 2009 (+7,6%) zich ook blijft voortzetten in het 1e kwartaal. De stijging van de luistertijd blijft structureel stijgen…

en in de afgelopen maanden is de luistertijd gestegen tot een recordhoogte van 3 uur en 25 minuten per dag (Bron: CLO Continu LuisterOnderzoek RAB/IntomartGfK 10 jaar / week 7-24 uur).

Verrast

RAB-directeur George Bohlander: “We zijn aangenaam verrast over de positieve omzet ontwikkeling in het 1e kwartaal. In 2009 zagen we al een flinke toename in het aantal radio-adverteerders (+5,5%). We verwachten veel van de stijging in non-spot, omdat adverteerders steeds vaker de directe dialoog met de consument in een scherp Umfeld zoeken. Dankzij de steeds toenemende digitale radioplatformen blijft de luistertijd zich structureel positief ontwikkelen en dat biedt radio een gezond fundament”.

ZIE OOK:
Luistertijd radio blijft stijgen

Lees ook:Radio-omzet stijgt 5,6% in tweede kwartaal 2010
Lees ook:Aanzienlijke stijging non-spot bestedingen radio
Lees ook:Luistertijd radio blijft stijgen in dalende advertentiemarkt
Lees ook:Luistertijd radio blijft stijgen
Lees ook:Meer adverteerders op de radio

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>