Radio-omzet stijgt 5,6% in tweede kwartaal 2010

Goed nieuws voor de radiowereld! De omzetten stijgen en meer adverteerders dan ooit tevoren hebben een reclamezendtijd ingekocht op de radio. Na een lichte stijging van de radio-omzet in het 1e kwartaal 2010 heeft radio een uitstekend 2e kwartaal 2010 gerealiseerd. De radio-omzet is in het 2e kwartaal 5,6% gestegen, waardoor de totale omzet in het 1e half jaar uitgekomen is op bijna 110 miljoen euro. Dat meldt het Radio Adviesbureau (RAB).

Een record aantal adverteerders van 1.275 adverteerders hebben in de eerste zes maanden van dit jaar voor radio gekozen. Nog nooit eerder was dit zo hoog. Ten opzichte van de 1e helft 2009 is dit een stijging van maar liefst 10%.

RAB-directeur George Bohlander: “Het is fantastisch, dat zoveel adverteerders voor radio kiezen. In vergelijking met geheel 2009 zijn er alleen al dit jaar 348 nieuwe adverteerders op radio bijgekomen. De grootse nieuwkomer is Hero met produkten als Fruitontbijt en Fruit2day.”

In vijf jaar tijd is het aantal adverteerders op de radio met maar twintig procent gegroeid. Dat bewijst volgens Bohlander dat radio steeds vaker een belangrijk onderdeel vormt van de totale media-mix van veel adverteerders. De RAB-directeur vervolgt: “Opvallend is ook de explosieve groei bij non-spot, waarbij adverteerders steeds vaker de directe dialoog met de consument in een scherp Umfeld zoeken.”

Lees ook:Stijging luistertijd radio zet door
Lees ook:Meer adverteerders op de radio
Lees ook:Luistertijd stijgt, reclamebestedingen dalen
Lees ook:Luistertijd radio blijft stijgen in dalende advertentiemarkt
Lees ook:Aanzienlijke stijging non-spot bestedingen radio

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>