Google begonnen met verkoop van radiocommercials

Google)Internetgigant Google verkoopt vanaf nu ook radioreclame via AudioAds, de technologie die gebaseerd is op online reclame met AdWords (de advertentietekst past zich automatisch aan op basis van zoektermen die mensen invoeren). Google werkt samen met 700 Amerikaanse radiozenders, die samen een 'reclamenetwerk' vormen. Hieronder wat meer details over hoe het allemaal werkt.

Adverteerders kunnen hun spot automatisch laten inplannen bij ongeveer honderd zenders in een bepaald gebied, dat ze via internet kunnen definiëren. Ze kunnen ook aangeven bij welke zender(s), op welke dag(en) en hoe laat ze hun spot willen horen. De commercials hebben een lengtebeperking van 30 seconden. Een klein nadeel, want in de States zijn spots van een minuut of langer vrij gewoon.

Snelheid

Grote voordeel is de snelheid. Adverteerders kunnen hun spot zelf aanleveren en uploaden of een door Google ingehuurd productiebedrijf inschakelen. Google ziet of op de aangegeven stations zendtijd vrij is, zonder tussenkomst van mediabureaus en geluidstechnici. AudioAds past in de strategie van het bedrijf om te participeren in verkoop van reclame voor klassieke media. Interessant, omdat het gemak en de directheid voor veel belangstelling kunnen zorgen.

Bron: Emerce

Lees ook:Google stopt met radioreclame
Lees ook:Google start eind 2006 met testen radio-advertenties
Lees ook:Google zet reclamewereld op de kop met Audio Ads
Lees ook:Meer reclamegeld naar radio
Lees ook:Ebay stopt veiling van radio- en tv-reclame

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>