Meer reclamegeld naar radio

Radioactive.blog.nl | Euromunten [ france.com ]Adverteerders hebben in 2005 meer geld besteed aan radioreclame dan het jaar daarvoor. Dat heeft het Platform Radio Exploitanten (PRE) becijferd. Alle radiostations hebben samen 241 miljoen euro omgezet, tegen 236,5 miljoen in het jaar daarvoor. Dat is een groei van 2 procent.

Bedrijven tonen volgens PRE steeds meer interesse in non-spot advertising (alternatieven voor het uitzenden van commercials) Denk aan het sponsoren van een programma of actie, in ruil voor naamsvermelding. De non-spot sector is met 31% gegroeid tot bijna 8 miljoen euro binnen het totaal aan bestedingen. PRE verwacht dat de radiobestedingen in 2006 opnieuw stijgen.

Belangenorganisaties van een bepaald medium schrijven overigens standaard enthousiaste persberichten, ze willen tenslotte goed overkomen bij mensen die zendtijd inkopen. Zo schreef IAB Nederland (dat zich sterk maakt voor online reclame) dat internet volgend jaar de radio voorbijstreeft in de gunst van adverteerders. Dat moet ik nog zien.
________________________________________________________________

Lees ook:Aanzienlijke stijging non-spot bestedingen radio
Lees ook:Meer adverteerders op de radio
Lees ook:Minder dan tiende van reclamegeld naar radio
Lees ook:Radio-omzet stijgt 5,6% in tweede kwartaal 2010
Lees ook:KPN opnieuw grootste radioadverteerder in 2006

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>