Sky Radio geraakt door slechte advertentiemarkt

De Telegraaf Media Groep (TMG) heeft vrijdag de jaarcijfers over 2009 bekend gemaakt. Het mediaconcern dat naast De Telegraaf veel meer titels bezit, zowel in print als online, is ook aandeelhouder van ProSiebenSat1 (eigenaar van SBS) en van de Sky Radio Group. Het radiobedrijf had in 2009 te maken met ‘marktconforme dalingen in de reclame-inkomsten’, aldus TMG. ‘Marktconform’ klinkt geruststellend, maar het gaat om een daling van bijna twintig procent.


In de uitgebreide persverklaring van TMG over de jaarcijfers van 2009 staat te lezen dat de opbrengsten van de Sky Radio Group met 18,2% gedaald zijn als gevolg van lagere advertentieopbrengsten.

FM-licenties

TMG haalt verder nog het politieke besluit aan om de FM-licenties met zes jaar te verlengen. Het mediabedrijf acht deze beslissing van belang voor de positie van de Sky Radio Group op langere termijn: “Dat geeft de zekerheid dat met vertrouwen kan worden gewerkt aan de (digitale) toekomst van radio”, aldus TMG.

De Telegraaf Media Group behaalde in 2009 een totale winst van 69,3 miljoen euro bij een omzet van 612 miljoen euro.

ZIE OOK:
- Groot verlies voor moederbedrijf Sky Radio Group
- Licenties FM-frequenties met zes jaar verlengd

Lees ook:Telegraaf-concern wil groter belang in radio en tv
Lees ook:TMG verwacht recordhoogte nettoresultaat
Lees ook:Groot verlies voor moederbedrijf Sky Radio Group
Lees ook:Telegraaf wil Sky Radio Group geheel overnemen
Lees ook:Radiozenders debet aan lagere winst De Persgroep

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>