3FM meet populariteit Serious Talent met social media

Serious Talent: het is een van de dingen waarmee jongerenzender 3FM zich onderscheidt. Dagelijks komen er vele cd’tjes en tips binnen met muziek die zéker gedraaid moet worden . De bandjes of artiesten met de meeste potentie komen in het Serious Talent-traject. Zij krijgen serieuze aandacht, komen op de playlist van 3FM en worden op deze manier niet zelden ontdekt, met alle gevolgen van dien…

De popzender heeft iets nieuws bedacht: de Serious Talent Chart. Een muzieklijst die volledig gebaseerd is op social media, zoals YouTube, Twitter, Myspace, Hyves, Facebook en Last.fm.

Met de lijst wil 3FM duidelijk maken welk veelbelovend talent ‘talk of the internet’ is. Zo telt het aantal keren dat een liedje op YouTube is gedraaid, maar ook het aantal reacties op bijvoorbeeld Hyves.

Op dit moment hoog in de lijst: Makebelieve, Go Back To The Zoo en Only Seven Left.

Je kunt de lijst hier checken: http://www.3fm.nl/serioustalent

Lees ook:Radiozenders voeren lijst Social Media Monitor aan
Lees ook:Q-music bundelt social media
Lees ook:3FM lanceert Social Radio
Lees ook:Facebook en radiozenders: 3FM op één
Lees ook:iPhone apps voor radiozenders PO

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>