Mediabedrijven nog niet somber over crisis

De wereldwijde kredietcrisis heeft een zwaar remmend effect op de groei van de economiën van veel landen. Ook Nederland lijkt niet te ontkomen aan een recessie, maar de mediabedrijven raken nog niet in paniek. RTL, eigenaar van onder meer Radio 538, merkt wel dat de economische teruggang voor veel onrust zorgt in de adverteerdersmarkt. Het bedrijf is echter niet al te somber over die situatie doordat mensen minder uitgaan en daardoor meer televisie gaan kijken. Over Radio 538 zegt RTL-topman Bert Habets dat daar de luistercijfers niet onder druk staan. De recessie heeft zelfs wat voordelen wat betreft commercials.

Luister maar eens naar een reclameblok op de radio. Wat valt je op? Veel spotjes voor auto’s (die in deze tijden moeilijk te verkopen zijn), banken (die willen laten weten dat zij wél betrouwbaar zijn) en voedsel (eten blijven we toch). Vooralsnog maakt de RTL-baas zich nog geen zorgen, maar bij SLAM!FM hebben we al gezien dat de financiële crisis gevolgen heeft voor de radiomarkt.

Zie ook:
- SLAM!FM de dupe van financiële crisis

Lees ook:Financiële crisis aanleiding voor top 100
Lees ook:Grote onrust binnen BNR over mogelijke bezuinigingen
Lees ook:Laatste uitzending Daniël Lippens op SLAM!FM
Lees ook:SLAM!FM de dupe van financiële crisis
Lees ook:‘Omroepen krijgen 8,6% minder reclame-inkomsten’

2 Reacties // Reageer

2 thoughts on “Mediabedrijven nog niet somber over crisis

  1. Thomas

    daarnaast is informatie zo belangrijk tijdens zo’n crisis,.. kranten en shit is echt zoiets waar men niet snel op bezuinigd volgens mij, laat staan dat men de televisie of radio minder zal aanzetten,.. een product als rtl-z spint echt garen sinds de crisis, zo schijnt. ik denk idd dat de media als branche nog wel t beste uit de crisis kan komen, maar dat is natuurlijk nog afwachten,..

      /   Reply  / 
    1. Jorn

      Klopt! Kranten en tv-zenders met de nadruk op financeel gerichte zaken, scoren beter in deze tijden. De hang naar nieuws is erg groot (zie je ook vaak bij rampen).

        /   Reply  / 
  2. Pingback: Sterke winstdaling RTL Group | Radioactive

  3. Pingback: Halvering winst RTL door daling advertenties | Radioactive

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>