Het radioconcept waarbij dj's zich een week zonder eten opsluiten in een locatiestudio en in ruil voor een donatie verzoeknummers van luisteraars draaien voor een goed doel, vindt zeer waarschijnlijk navolging buiten ons land en België. Binnen de European Broadcasting Union bestaat interesse voor het format, zegt zendermanager Florent Luyckx van 3FM, waar de volgende editie in voorbereiding is en momenteel partners worden gezocht.
"Verschillende Europese publieke radiostations zeggen interesse te hebben en overwegen zich aan te sluiten", aldus Luyckx, die bevestigt dat Studio Brussel in december weer van de partij is. De actie is in 2004 mede door hem bedacht met de intentie om een goed doel te steunen en tegelijk 3FM te (her)profileren.
Reclameprijzen
Serious Request 2006 is ook gewaardeerd door de reclamebranche. De inzameling, die keer voor slachtoffers van landmijnen, ontving de SAN Accent voor de beste non-profit campagne en de Esprix, een vakprijs voor direct marketing en sales promotion.
Zie ook:
Serious Request moest nieuw 3FM meer profiel geven
Lees ook:Serious Request moest nieuw 3FM meer profiel geven
Lees ook:Internationale award voor ’3FM Serious Request’
Lees ook:Dalet-automatisering 3FM offline door stroomstoring
Lees ook:In Zweden zijn ze al begonnen
Lees ook:3FM wint voor tweede keer met Serious Request
de lokale publieke scholierenactie: http://www.nginactie.nl
‘de Esprix, een vakprijs voor direct marketing en sales promotion’
De vraag is natuurlijk of de PUBLIEKE omroep daar wel zo blij mee moet zijn….
Maar Florent: van harte, hoor!