Update | Meest irritante radiocommercial bekend

Op televisie lanceren ze de ene na de andere fantastische commercial. Op de radio zijn ze wat minder succesvol: Centraal Beheer Achmea. Donderdagmiddag werd in de Coen & Sander show bekend dat luisteraars het spotje 'de dj' van de verzekerings-maatschappij het meest irritant vinden. Pieter Derks, de stem van de commercial, kreeg de prijs vanmiddag uitgereikt.

De stem van het spotje kreeg 'Het Houten Reclameblok' aangeboden. Beetje jammer dat het de stem werd aangerekend, terwijl hij slechts ingehuurd is om het de commercial in te spreken. Maar hij zal de aandacht niet erg hebben gevonden, want Derks was gewoon in de studio aanwezig.

Mocht je de commercial nog nooit gehoord hebben, op het weblog van Coen Swijnenberg kun je 'm beluisteren!

Zie ook:
- Is de DJ van Centraal Beheer het meest irritant?
- Opinie | Wat is de meest irritante radiocommercial?
- Houten reclameblok voor meest irritante radiocommercial

Lees ook:Is de DJ van Centraal Beheer het meest irritant?
Lees ook:Opinie | Wat is de meest irritante radiocommercial?
Lees ook:Houten Reclameblok voor meest irritante radiocommercial 2009
Lees ook:Goedemorgen Drinkontbijt meest irritante radiospot van 2009
Lees ook:Houten reclameblok voor meest irritante radiocommercial

6 Reacties // Reageer

6 thoughts on “Update | Meest irritante radiocommercial bekend

  1. Bob

    Waarom stel je dat (in tegenstelling tot de tv commercials) deze radiocommercial niet succesvol is? Geloof me, bij Centraal Beheer zijn ze niet gek… Ik blijf erbij dat het een briljante spot is… De gemiddelde Nederlandse radio-dj wordt er gewoon fantastisch in gepersifleerd. Hulde!

      /   Reply  / 
  2. Erwin

    En terecht dat ze de prijs voor slechtste commercial hebben gekregen. Was bijvoorbaat al de gedoodverfde winnaar.

      /   Reply  / 
  3. Jorn

    @ Bob: Dat ligt er aan hoe je ‘succesvol’ definieert. Doel je met een spot op exposure, awareness, leads, noem maar op. Ik ben er zeker van dat de spot veel aandacht heeft gegenereerd (met name door zo’n verkiezing).

    Hoe ik succesvol definieerde in dit bericht, is het humoristische van de tv-commercials van CB Achmea die door het gros van de Nederlanders als leuk worden beschouwd. ‘Leuk’ op tv in tegenstelling tot ‘irritant’ op de radio.

      /   Reply  / 
  4. Jorn

    @ Erwin: Klopt! Bleek ook uit de poll op Radioactive :) Dus wat dat betreft weinig verrassende uitslag.

      /   Reply  / 
  5. Bob

    @ Erwin: het ging niet om de SLECHTSTE radiocommercial maar om de IRRITANTSTE… een subtiel maar belangrijk verschil.

    Dat de spot irritant is, geeft juist aan dat veel mensen de meeste diskjockeys ook irritant vinden… want nogmaals: de stem in de spot doet niet veel anders dan wat het gros van de radiojocks momenteel doet. Namelijk: lullen om het lullen!

      /   Reply  / 
  6. Erwin

    De irritantste inderdaad, dat zeg ik…

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>