Sky Radio zoekt ‘Baby van het Jaar 2009′

In navolging van het succes van vorig jaar gaat Sky Radio ook dit jaar weer op zoek naar de ‘Baby van het Jaar’. Ouders kunnen hun baby aanmelden en vervolgens kan er van 10 mei (Moederdag) tot en met 30 mei 2009 door luisteraars gestemd worden op de mooiste, liefste en leukste baby. Met deze stemronde worden de 101 finalisten bepaald die meedoen aan de ‘Baby van het Jaar’-finale op woensdag 3 juni 2009. Voor de winnende baby ligt een mooie toekomst in het verschiet.

UPDATE: Winnaar Baby van het Jaar 2009 bekend

Sinds 1 april (dat is geen grap) kunnen ouders de foto’s en filmpjes van hun baby (0-12 maanden) op de babysite Babyvanhetjaar.nl plaatsen. Door mee te doen maakt de winnaar of winnares kans op een groot aantal prijzen. Zo zal de winnende baby covermodel worden van het blad ‘Wij Jonge Ouders’, ontvangt het een AEGON Spaarrekening met daarop € 10.000 en is een jaar lang hét gezicht van Prénatal. Uit de 101 jonge finalisten zal op de finaledag (woensdag 3 juni) door een jury de ‘Baby van het Jaar 2009′ gekozen worden.

In 2008 deden er ruim 17.500 baby’s mee aan de actie en werd er 1,3 miljoen keer gestemd. Baby Elisa was de gelukkige ‘Baby van het Jaar 2008‘ en genoot een jaar lang volop van alle aandacht.

Een groot deel van de sms-inkomsten die voortvloeien uit de Sky Radio Baby van het Jaar 2009 Verkiezing, wordt gedoneerd aan stichting KinderenKankervrij (KiKa).

Dit radioblog is genomineerd voor Nobiles Blogger ’09.
Stem hier op Jorn en daarmee op Radioactive.blog.nl!

Lees ook:RTL-sterren in jury Baby van het Jaar 2009
Lees ook:Verkiezing Baby van het Jaar loopt storm
Lees ook:Zoektocht ‘Baby van het Jaar’ bij Sky Radio
Lees ook:Baby van het Jaar 2008 heet Elisa
Lees ook:Sky Radio zoekt weer Baby van het Jaar

3 Reacties // Reageer

3 thoughts on “Sky Radio zoekt ‘Baby van het Jaar 2009′

  1. Rita

    Aman is de slimste de liefste de lekkerste en de meest coole baby daarom vind ik dat hij moet winnen phoewa Rita.

      /   Reply  / 
  2. Moon

    “Baby van het jaar 2009 verkiezing”
    Sorry, ik zal wel van een ander soort zijn als ik zeg dat ik der dus niks an vind. Ieder z’n ding hoor en vooral ook doen maar ik blijf het een uiterst gladde promotietruc vinden van het betreffende radiostation. Nee, ik ga de naam niet noemen; hebben ze wéér gratis en voor niks hun naam voor de ogen van een willekeurige hyver gekregen. Het feit alleen al dat je 10 keer per dag mag stemmen…….. Ik snap het werkelijk niet hoor. Of eigenlijk snap ik ‘t wèl; lees hoe ik ‘t plaatje zie;
    De uitgekookte marketingmanagers van, in dit geval, dàt radiostation zal het een grote worst zijn wie de mooiste baby van 2009 is òf zal gaan worden. “Mooiste Baby”…òòk iets vreselijks subjectiefs natuurlijk want wàt is mooi…?!?! Is een geheel ander onderwerp waar ik me nu maar niet over uit zal laten want dan zijn we morgen nòg bezig. Het gaat in deze competitie in feite helemaal niet om dè mooiste Beeb maar wèl om diegene die de meeste stemmers weet op te trommelen (en dat ook nog eens voor meerdere keren per dag!?!….HUH?! Je had toch al gestemd op de mooiste….door vaker te stemmen wordt ‘t kind echt niet knapper!)
    En al de keren dàt die personen wéér gaan stemmen zien ze wèl die Joekel van een naam van het betreffende station in een banner in beeld. Ik zie ze voor me die marketingmanagers, handenwrijvend….jammiejammiejammie ; da’s makkelijk en vóóral goedkoop reclame maken voor ons bedrijf !! Voor diegene die niet weten wat een gemiddelde advertentie in een dagblad kost….voor 1tje van een kleine 10 bij 7cm betaal je al gauw 250 euro!! Bij een paginagrote advertentie praten we al over TIENDDUIZENDEN euro’s en dat alles hangt ook nog af van de naam van de krant(landelijk/regionaal). Willen we ook nog weten hoeveel een commercial op tv kost?!?! Een gemiddeld jaarsalaris van de meesten van ons/onze mannen kan dààr in de verste verte niet aan tippen!! MegaMegaMegaMega(belachelijk)Véél Euro’s…..en dàt in crisistijd!! Als je dan ook nog eens bedenkt dat de meeste mensen een schurft hekel hebben aan die reclameblokken en die tijd dan meestal ook voor nuttigere zaken gebruiken…ff een pitstop naar de pot, een vluggertje op de bank of gewoon simpel…wegzappen! IeiiiiiH …dàt is, in de ogen van menig marketingmanager, toch wel ‘t meest verschrikkelijke wat er tijdens ZIJN commercial kan gebeuren. Maar op een ochtend werd er eentje wakker met een BRILJANT IDEE!! We gaan een leuke wedstrijd maken en wel wie de mooiste baby van het jaar heeft. De doelgroep(nèt bevallen moeders dus nog overlopend van de Emo-hormonen) is uiterst vatbaar voor zo’n ultieme mogelijkheid om bewezen te krijgen dat hun bloedeigen kroost toch werkelijk de MOOISTE van het land is. Wisten ze in hun hart zelf ook al wel maar je ziet zoiets natuurlijk graag zwart op wit!! Het geheel wordt gestreden via internet want gebleken is dat we meer uren achter onze pc doorbrengen dan voor de buis. We bereiken in 1 klap IEDEREEN want wáár is nou géén internet (zelfs mijn ouders hebben een aansluiting en dàt wil wat zeggen; zij waren ongeveer de laatst mogelijke personen die zichzelf destijds verrijkten met een videorecorder……Helaas bleek het een Betamax te zijn waardoor we na een half jaar wéér zonder zaten maar dàt terzijde).
    Waar was ik…….juist die uiterst gekwiekte, uitgeslapen marketingmanager van “PIEP..Radio” (jaaaa je dacht dat ik de naam ging noemen…NO Way!! ).
    Dmv die wedstrijd bereiken we gans het land want iedereen mag iedereen uitnodigen om te stemmen op het kindje van de zus van mijn schoonmoeders achterneef zijn buurmeisje en daar weer een vriendin van. Eensgezind al swe zijn staan we wel als 1 team achter onze aanvoerd(st)er al zijn we even kwijt wáár we die ook al weer van kennen. STEMMEN zul je want jij wil ‘t toch niet op je geweten hebben dat die kleine (al is íe, vind jezelf, stiekem toch iets liever dan dat íe mooi is) nèt nipt naast die ultieme prijs grijpt!! Stemmen dus!! En dàt, niet te vergeten, MEERDERE MALEN PER DAG!!! En héééé, elke keer als men de stemsite aanklikt zie je daar zowaar DE NAAM van het bedrijf waar die gewiektste, uitgeslapen en met een flinke bonus op zak gekregen marketingmanagers voor werkt!
    Ach, maakt ‘t uit..tis een leuke bezigheid en “what-ever” dat we elke keer die naam zien; heeft die marketingman ook ‘s een keer z’n best gedaan in de ogen van zijn baas en kan die voor ‘t eerst in 5 jaar ook weer ‘s met moeder de vrouw en 3 koters op vakantie. Tja en Mooi meegenomen is dan ook nog dat we kans maken op die GEWELDIGE Hoofdprijs. Zonder cynisch over te komen; hèt is ook een geweldige prijs maar dàt kan er ook wel van af na de kosten/bate-analysche. De kàns op die hoofdrpijs is miniem maar dat weten we met z’n allen ook wel; en we doen toch allemaal mee met in ons achterhoofd de Olymische gedachte “meedoen is belangrijker dan winnen”….toch?!

    Lieverds, het maakt mij allemaal niet zoveel uit waar je aan meedoet; vooral blijven doen!! Ik wou met dit (weer zo’n lang) verhaal alleen ff een ander licht op de zaak werpen. Buiten het feit dat ik helemaal gesjuffeld wordt van al die privéberichten(als groepsbericht verstuurd door diverse hyves en/of echt privé aan mij gericht door personen die ik werkelijk niet ken; laat staan hun “wonderschöne” Pietje of Marietje!!)met het verzoek om alsje-alsje-alsjeBlieft toch maar op hun beeb te stemmen… ….Helaas pindakaas ik doe er niet aan mee; ik vind alle baby’s Mooi èn vooràl LIEF!

    M N

    Luister; bovenstaand verhaal is natuurlijk voor een groot deel puur uit de duim gezogen en vooral ter (leed)vermaak tov dat hele gedoe omtrendt die wedstrijd. Neem het derhalve ook niet te serieus wat ik allemaal tik (op die laatste allinea na dan want die meen ik wèl).
    Waar ik iedereen wèl op wil wijzen, en dit is wèl serieus;
    Door het aanklikken van de betreffende pagina zorg je er ook voor dat je pc automatisch en zonder dat jij je er bewust van bent, allerlei cookies binnenhaaldt (en soms worden er op die manier ook gegevens van jouw pc verzameld-meestal puur voor marketing). Op zich niet schadelijk maar dit zijn ook potentiële mogelijkheden om *computervirussen te gaan verspreiden.
    Nu niet allemaal direct gaan “peeuwen” en in paniek raken; zo’n* vaart zal het niet lopen maar een gewaarschuwd mens telt voor twee….(of drie voor diegenen die wéér zwanger zijn ) IKKE NIET!!

    Aanvulling; lees net het volgende en dàt vind ik wèl (enigsins) POSITIEF;
    —————————————————————————————-
    De 101ste finalebaby die naar de finale gaat wordt bepaald door een Wildcardronde. Op vrijdag 29 mei 17.01 gaan alle tellers op 0 en kan er nog 1 baby door. Er kan tot dinsdag 2 juni, 08.00 uur gestemd worden. Stemmen op de 101ste baby kan tijdens de Wildcardronde alleen via sms en niet meer online. Een gedeelte van de sms inkomsten wordt op de finaledag geschonken aan Stichting Kika om zodoende mee te helpen aan onderzoek naar kinderkanker.
    —————————————————————————————-
    Helaas gaat het maar om een gedeelte van de sms inkomsten; het zou de innitiatiefnemers sieren als alle sms-inkomsten naar Stichting Kika zouden gaan!!

      /   Reply  / 
    1. Jorn

      Wat is precies je punt? Heb je een afkeer tegen de actie doordat het enkel een doordachte marketingactie is? Laat ik vooropstellen: Je hoeft niet te luisteren naar Sky Radio en je hoeft er ook helemaal niet aan mee te doen.

      Maar dan nog zie ik het probleem niet, het is een commerciële zender en moet dus -in tegenstelling tot de publieke stations- volledig hun eigen inkomsten genereren.

      Zo’n actie met de Baby van het Jaar lijkt mij ook alleen maar een win-win-situatie: de winnende baby en de ouders winnen flinke prijzen, de overige luisteraars hebben een leuke ervaring, Sky Radio weet de aandacht op zich te vestigen en hun merkwaarden te versterken en Stichting KiKa heeft er ook profijt van. Dat ´slechts´ een gedeelte van de sms-inkomsten naar die stichting gaat, is niet gek. De telecomoperators pakken namelijk een deel van die inkomsten en daarnaast is het hebben en actief houden van een sms-dienst (voor Sky Radio) redelijk kostbaar.

        /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>