2,9 Miljoen luisteraars themaweek ‘Made in the 70′s’

De onderzoeken die radiostations doen naar de luistercijfers gaan veel verder dan het oppervlakkig analyseren van de overall marktaandelen. Het zijn niet enkel de commerciële radiozenders die de luistercijfers tot in alle gedefinieerde doelgroepen doorspitten, ook de publieke omroep onderzoekt (of laat onderzoeken) hoe hun zenders scoren. Verschil met de commerciëlen is dat de PO de resultaten van themaweken maar al te graag naar buiten brengt. Zo is maandag bekend gemaakt dat de Radio 2 themaweek ‘Made in the 70′s’ bijna 3 miljoen luisteraars trok.

Van 20 tot en met 24 april 2009 luisterden in totaal 2,9 miljoen mensen naar ‘Made in the 70s’ op Radio 2. Hiermee overstijgt de zender het luistercijfer van vorig jaar, want destijds luisterden 1,7 miljoen mensen naar de seventiesweek. De ‘Seventies Top 100′ die als afsluiting van de week te horen was, trok bijna 2 miljoen luisteraars.

De waardering voor ‘Made in the 70s’ (editie 2009) kwam uit op een 7,6. De Top 100 kreeg zelfs het rapportcijfer 7,9 van de luisteraars.

Lees ook:Made In The Sixties bereikte 3,7 miljoen Nederlanders
Lees ook:Radio 2 ‘Made in the Sixties’ goed beluisterd
Lees ook:Eighties Week Radio 2 trekt record aantal luisteraars
Lees ook:Vanwege succes een vervolg: Made in the Seventies
Lees ook:Radio 2 terug naar de jaren zestig

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>