“Q-music is nu succesvol door lange termijnvisie”

Op Radiofreak is vandaag een interview te lezen met Iwan Reuvekamp, de programmadirecteur van Q-music. Aanleiding voor het interview zijn de mooie luistercijfers die Q-music nu heeft. Volgens Reuvekamp is dat het gevolg van een jarenlang consequent beleid.

Dat beleid werd zo’n vier jaar geleden ingezet en is gericht op meer verjonging onder de dj’s. Radio, internet en marketing moesten een betere samenhang krijgen. En dat beleid werpt nu zijn vruchten af zegt Reuvekamp: “Radio is slow business. Als je wijzigingen doorvoert, zijn die pas vaak na jaren zichtbaar.” In het begin had het nieuwe beleid volgens Reuvekamp dan ook niet veel succes. “We zaten het eerste jaar in een diep dal. Gelukkig heb ik het vertrouwen gekregen van De Persgroep om door te gaan met het nieuwe beleid.”

Op de vraag of de verjonging niet is doorgeslagen zegt hij: “Het is wel waar dat sommige mensen snel een kans hebben gekregen bij Q-music. “En ja, door het vertrek van onder meer Jeroen van Inkel, Gijs Staverman en Wouter van der Goes hebben we wel sneller moeten schakelen. Maar ik ben ervan overtuigd dat de mensen die nu op Q-music te horen zijn, genoeg getraind zijn om goede radio te kunnen maken.”logo-q

Reuvekamp benadrukt dat het jonge talent onder Q-music-dj’s nadrukkelijk onderdeel is van de visie van de zender. “We hadden de gaten in de programmering natuurlijk ook kunnen opvullen met dj’s van andere zenders.”

Tot slot gaat Reuvekamp in op de veranderingen bij Radio Veronica. “Niels Hoogland heeft niet de kans gekregen om te bewijzen of zijn nieuwe beleid succesvol had kunnen worden. Je kunt niet binnen één jaar zeggen of een beleid succesvol is of niet. Bij tv kijk je misschien na vier afleveringen of het succesvol is; bij radio werkt dat niet zo”, zegt Reuvekamp. (Radiofreak)

Lees ook:Iwan Reuvekamp en Erwin Deckers nieuwe programmadirectie Q-music
Lees ook:Q-music nieuwe nummer 1 in doelgroep 20 t/m 34 jaar
Lees ook:Niek van den Bruggen naar Q-music
Lees ook:Zorgt Robert Jensen voor verschuivingen?
Lees ook:Q-music heeft nog drie bekende dj’s op verlanglijstje

1 Reacties // Reageer

One thought on ““Q-music is nu succesvol door lange termijnvisie”

  1. Rik

    De visie van Q-music is net als hun motto 1 grote leugen. Q is good for U, willen ze beweren, maar kom op zeg: hun playlist is nog 1-toniger dan het Urbi et Orbi van de Paus. De reden waarom ze hoge luistercijfers hebben is puur vanwege Mattie en Wytse. Omdat die ochtendshow scoort denkt Q-music dat zij de besten zijn. Nou sorry.. de beste is nog altijd SkyRadio als we de cijfers erbij pakken, want SkyRadio luisterd WEL naar feedback.. Kijk naar wat Sky zegt: van 9 tot 17 geen 2 keer dezelfde plaat. Q-music daarentegen ramt elk uur dezelfde meuk de ether in.

    Als je Q vraagt naar een reden word je op een asociale wijze de mond gesnoerd, en kun je kinderachtige reacties verwachten. De I-tunes is ook zoiets. Iets over 1900 uur gooit Q de I-tunes top 3 de ether in.. Als ik de I-tunes volg dan verandert deze lijst per minuut.. zowel Nederlandse artiesten als internationale artiesten komen op 1. Maar rond de klok van 1900 uur…geen beweging meer. Misschien dat ze bij Q de lijst stilzetten hoor, maar als mijn top 3 compleet anders is dan die van Q, en elke dag anders.. dan klopt er iets niet. of Q manipuleert de lijst of ik lieg.

    Het Q-hotel.. Waarom in godsnaam artiesten laten optreden als je dezelfde artiesten never nooit op de radio laat horen?

    Q-music.. een schande van een radiostation! Sterker nog: er zijn stations die dolgraag een groter bereik willen hebben wat betreft etherfrequenties. Qmusic.. maakt meer kapot dan je lief is.. hypocriet, leugenachtig en wars van feedback.

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>