Actie Glazen Huis bereikt 10,6 miljoen mensen

3FM Serious Request, de benefietactie waarbij drie dj’s zes dagen lang non-stop radiomaken vanuit het Glazen Huis, heeft in 2009 10,6 miljoen mensen bereikt. Dat heeft 3FM dinsdag bekend gemaakt. De cijfers laten zien dat Serious Request 75% van alle Nederlanders van 10 jaar en ouder heeft weten te bereiken. Dat is een evenaring van het recordbereik in 2008. De bekendheid van het crossmediale evenement is in 2009 gestegen van 79 naar 82 procent.

Serious Request vond van 18 tot en met 24 december 2009 plaats in Groningen.

Radio-dj’s Giel Beelen, Gerard Ekdom en Annemieke Schollaardt maakten zes dagen lang radio, zonder te eten, vanuit het Glazen Huis op de Grote Markt. De actie bracht in totaal een recordbedrag van € 7.113.447,- bijeen voor het malariabestrijdingprogramma van het Rode Kruis.

Tijdens het evenement werd aan de hand van alle reacties en initiatieven al duidelijk dat heel Nederland met de drie dj’s in het Glazen Huis meeleefde. Nu wordt dat bevestigd door de cijfers. Dat is fantastisch”, zegt 3FM zendermanager Wilbert Mutsaers. “3FM Serious Request behaalde een opbrengst waar we alleen van konden dromen. Nederland bewijst eens te meer haar maatschappelijke betrokkenheid. Ik kijk nu al uit naar de volgende editie.

Internetbereik

In totaal trok de website 3fm.nl 866.000 unieke bezoekers die samen goed waren voor 11,8 pageviews. Een jaar eerder trok de website 623.000 unieke bezoekers. Via de website konden bezoekers de DJ’s in het Glazen Huis volgen via de livestream, platen aanvragen en bieden op bijzondere veilingitems.

Ook de televisie-uitzendingen van 3FM Serious Request zijn afgelopen jaar beter bekeken. In totaal keken 6,5 miljoen mensen naar de televisieprogramma’s rondom het evenement. In 2008 waren dit nog 6 miljoen mensen.

Glazen Huis 2010

Luisteraars in de doelgroep van 3FM beoordeelden 3FM Serious Request met het rapportcijfer 7,7. Verder blijkt dat 92 procent van de ondervraagden uitkijkt naar een nieuwe editie in 2010.

Het onderzoek waar 3FM naar verwijst is uitgevoerd door onderzoeksbureau De Vos en Jansen. De overige cijfers komen voort uit de kijkcijfers van stichting SKO en internetcijfers van Sitestat.

Lees ook:5,9 Miljoen luisteraars voor 3FM Serious Request 2008
Lees ook:Top Serious Request opnieuw meer beluisterd
Lees ook:Bijna 80% van de Nederlanders beleefde Serious Request
Lees ook:Eindhoven bood 250.000 euro voor Glazen Huis
Lees ook:3FM Serious Request bereikte ruim 10 miljoen mensen

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>