5,9 Miljoen luisteraars voor 3FM Serious Request 2008

3FM Serious Request heeft in 2008 bij de vijfde editie van het evenement 10,6 miljoen Nederlanders van 10 jaar en ouder bereikt via radio, televisie en internet. Dit staat gelijk aan 75% van alle Nederlanders van 10 jaar en ouder. 11,2 Miljoen Nederlanders (79%) waren op de hoogte van de actie. Dit blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd door onderzoeksbureau De Vos en Jansen in opdracht van NPO Kijk- en Luisteronderzoek. De actie, die 3FM samen met het Nederlandse Rode Kruis organiseerde voor vluchtelingenhulp, bereikte 300.000 mensen méér dan in 2007.


3FM Serious Request leverde niet alleen een recordopbrengst voor het vluchtelingenprogramma van het Rode Kruis op. Het evenement breekt crossmediaal alle records. Nederland heeft Serious Request in zijn hart gesloten en volgt de 3 dj’s in het Glazen Huis trouw via diverse media“, zegt Florent Luyckx, 3FM zendermanager. “Ook de Glazen Huizen in Gent, Malmö en Nairobi zijn succesvol geweest en genereerden in België, Zweden en Kenia ongekend veel aandacht voor het lot van de 36 miljoen vluchtelingen wereldwijd.”  

De groei van 3FM Serious Request deed zich voor bij zowel de radio- als tv-uitzendingen van 3FM Serious Request. Naar de radio-uitzendingen op 3FM luisterden 5,9 miljoen mensen. In 2007 was dat 5,2 miljoen. Ook de tv-uitzendingen van het evenement zijn beter bekeken. In totaal keken 6 miljoen mensen naar de tv-uitzendingen van 3FM Serious Request, in 2007 waren dat er 5,4 miljoen. Dit jaar kon men 3FM Serious Request volgen via Nederland 1 en 3, de etalagekanalen van vrijwel alle kabelexploitanten en via 101; één van de digitale themakanalen van de NPO. Daarnaast was op dinsdag 23 december rond 20:30 uur de livestream van 3FM Serious Request te volgen op alle drie de publieke televisiezenders dankzij een storing in Hilversum.

Het aantal unieke bezoekers van de speciale Serious Request website is ook gestegen. In de periode van 19 tot en met 24 december 2008 werd 3FM.nl door 623.000 unieke bezoekers bekeken. Dat was in 2007 nog 371.000. Het totaal aantal pageviews was 7,4 miljoen. Via de website kon men de verrichtingen van de dj’s in het Glazen Huis volgen, platen aanvragen en bieden op bijzondere veilingitems. 

3FM Serious Request bracht in Nederland 5.637.937,- euro op. Ook in Gent stond een Glazen Huis. Studio Brussel zamelde met de Belgische variant “Music for Life” een bedrag in van €3.503.246,-. Dit jaar stond er van 13 tot en met 19 december ook een Glazen Huis in het Zweedse Malmö. De dj’s van het publieke radiostations P3(radio) en SVT (televisie) brachten een bedrag van 277.778 euro bijeen met de Zweedse versie van Serious Request Musikhjalpen. De totale opbrengst van de drie Glazen Huizen is 9.418.961 euro.

Zie ook:
- Totaal ruim 9,3 miljoen euro opgehaald met Serious Request

Lees ook:Actie Glazen Huis bereikt 10,6 miljoen mensen
Lees ook:Totaal ruim 9,3 miljoen euro opgehaald met Serious Request
Lees ook:3FM Serious Request 2014 in Haarlem, in 2015 in Heerlen
Lees ook:Wat gebeurt er na het Glazen Huis op 3FM?
Lees ook:Finale Glazen Huis live op 3FM en Nederland 3

Geen reacties // Reageer

0 thoughts on “5,9 Miljoen luisteraars voor 3FM Serious Request 2008

  1. Pingback: Radio 2 Top 2000 bereikt meer dan 10 miljoen mensen | Radioactive

  2. Pingback: DJ Glazen Huis omgekomen bij brand | Radioactive

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>