10.000 Euro beltegoed te winnen bij Q-music

"Q is good for you". Die slogan blijkt weer eens op te gaan want dit keer is Q-music goed voor je beltegoed. De feel good zender geeft volgende week namelijk 10.000 euro aan beltegoed weg. In de avond op Q geven de dj's van 5 tot en met 9 mei elk uur tussen 18:00 en 24:00 een nieuwe telefoon weg met daarop € 250,- aan beltegoed. Hmm, snel rekensommetje: 5 dagen, 6 keer per dag 250 euro. Dat maakt nog geen 10.000 euro…

Dat klopt, want op de laatste dag van de actie maakt één luisteraar kans om het gewonnen bedrag aan beltegoed te vertienvoudigen. Daar is dus het resterende bedrag waarmee maakt dat Q-music in totaal 10.000 euro aan prepaidtegoeden weggeeft.

€ 2.500,- beltegoed, daar kun wel een tijdje mee voort. Met de lage sms-tarieven van circa 9 cent per bericht kun je met zo'n prijs 75 smsjes per dag versturen, en dat een jaar lang. Het is te hopen voor de winnaar dat het beltegoed langer geldig is dan één jaar, anders wordt het een heel mobiel actief jaar voor die persoon.

De actie op Q-music met Het Geluid loopt overigens nog steeds door. De vele fout geraden antwoorden van luisteraars hebben er voor gezorgd dat het geluid nu al bijna 14.000 euro waard is.

Zie ook over Q-music:
- Het Geluid al meer dan 10.000 euro waard
- Wouter van der Goes vertrouwt op onderbuikgevoel
- Ruud de Wild zorgt voor 'Zoveel Te Doen 2008'

Lees ook:Het Geluid maandagmiddag om 16:15 uur van start
Lees ook:Het Geluid is geraden: 21.700 euro voor sigarettenaansteker
Lees ook:Tweede tip voor Het Geluid van Q-music
Lees ook:Het eerste geluid binnen vijf dagen geraden
Lees ook:Hoe lang kan Het Geluid nog doorgaan?

7 Reacties // Reageer

7 thoughts on “10.000 Euro beltegoed te winnen bij Q-music

  1. Jasper

    Zeg Jorn, is dit blog helemaal veranderd in een “Radioactive plaats uw persberocht met uitroeptekens” blog?

    Iedere week weer de nieuwste actie van een radiostation. Laat die lui toch lekker zelf hun reclame regelen!

      /   Reply  / 
  2. Jorn

    @Jasper: Radioactive is geen platform waar mensen hun persbericht heen kunnen sturen en waar het vervolgens ook geplaatst wordt. Het is een blog waarop ik zaken meld die ik leuk/opvallend/interessant vind en waarvan ik denk dat anderen dat ook zullen vinden.

    Dit bericht over de actie van Q-music komt overigens niet uit een persbericht. Ik vond het zelf een opvallende actie. Daarnaast is het 100% eigen tekst, iets wat je niet op alle sites ziet die actualiteiten melden.

    Met het plaatsen van berichten als deze besteed ik wel aandacht aan de actie, maar nooit aan de sponsors o.i.d. (alleen als het ten goede komt van non-profit organisaties). Daarvan denk ik ook, die reclame moeten ze zelf maar regelen.

      /   Reply  / 
  3. Jasper

    Maar door herhaald “opmerkelijke” acties van steeds dezelfde radiostations (Q en 538, de laatste tijd), maak je wel reclame voor die radiostations. En dat is nu net de bedoeling van de radiostations. Je laat je dus door hun karretje spannen.

    Ik wil trouwens best dat het een lastige lijn is hoor, het verschil tussen reclame maken voor een station, en je eigen nieuws maken.

      /   Reply  / 
  4. MBC

    Als je iets schrijft over een radiostation, maak je al snel reclame. Dat lijkt me onvermijdelijk. Als je bijv. nog maar schrijft: “Luistercijfers: 538 marktleider’. Is dat dan reclame? Neen, gaat iedereen zeggen. Maar toch is het ook een bericht dat zorgt voor positieve publiciteit.

    Als een site over tv schrijft over een nieuw programma, dan maakt die toch ook meteen publiciteit. (En 538 en Q zijn nu eenmaal stations met de meeste leuke acties)

    Ach, zulke berichten zijn gewoon leuk om lezen en er staat toch nog genoeg ander, “serieuzer” nieuws op radioactive. Ik vind de mix nog steeds goed. Alleen erop letten dat er voldoende ander nieuws gepubliceerd wordt.

      /   Reply  / 
  5. MBC

    @ Jasper

    Het artikel over “het nieuwe geluid van Sky Radio”, vind je dat ook reclame?

    Het artikel doet net hetzelfde als dit artikel, al gaat het niet over een actie maar over een nieuwe stijl. Is dit dan ook reclame? Moeilijk te bepalen…

      /   Reply  / 
  6. Jorn

    @Jasper & MBC: Die grens tussen wat promotie en wat puur nieuws is, blijft lastig te bepalen.

    Neem bijvoorbeeld Nu.nl. Elke dag verschijnen er resultaten van onderzoeken en Nu.nl neemt de persberichten daarvan gewoon over. In heel veel gevallen zijn die onderzoeken uitgevoerd door bedrijven die op zoek zijn naar opvallende onderzoeksresultaten om daar media-aandacht mee te behalen.

    Dat is volgens mij nog veel meer reclame dan het brengen of bediscussiƫren van een actie van een radiostation. Je kunt dat eerste bijna het manipuleren van de media noemen.

    Maar ik zal wel op de balans blijven letten, jullie houden mij in ieder geval scherp!

      /   Reply  / 
  7. Robert

    Prima site is RadioActive nog steeds, alleen mis ik wel het inside nieuws dat dit blog in het begin altijd had. Op acties van stations zit ik niet te wachten zelf.. maar je moet ook elke dag content hebben natuurlijk en dat weten de persjongens en meisjes bij Sky/Veronica en 538 maar al te goed..

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>