Reclamebestedingen radio flink gestegen in Q3

Adverterend Nederland heeft in het derde kwartaal van 2007 flink meer besteed aan radio- en televisiereclames. De netto uitgaven aan tv-reclame stegen met 11% naar ruim 170 miljoen euro. Het gaat hier om de nettobedragen, daar zijn dus alle eventuele kortingen in meegerekend. De stijging van de reclamebestedingen op de radio was nog hoger.

Het Radio Advies Bureau (RAB) meldt dat de bestedingen op de radio in de maanden juli, augustus en september uitkwamen op 47 miljoen euro. Dat is ruim 14% (6/41*100=14,6) meer dan de 41 miljoen euro in het derde kwartaal van 2006.

Op Adformatie.nl zegt RAB-directeur George Bohlander  dat hij voor heel 2007 verwacht dat de stijging van de radiomarkt "het gemiddelde percentage van de gehele mediamarkt zeker zal overtreffen".

Goed nieuws natuurlijk voor de radiostations die nog altijd met de enorme kosten van de geveilde etherfrequenties zitten. Aannemende dat de ratio reclame-inkomsten van de radiostations gelijk is aan hun marktaandelen (wat volgens mij niet zo is), dan pakt een Radio 538 met 11% marktaandeel toch nog even ruim 6,5 ton extra aan reclame-inkomsten.

Lees ook:Radio-omzet stijgt 5,6% in tweede kwartaal 2010
Lees ook:Meer adverteerders op de radio
Lees ook:Luistertijd stijgt, reclamebestedingen dalen
Lees ook:Radioluistertijd in 2008 ruim 4 procent gestegen
Lees ook:KPN opnieuw grootste radioadverteerder in 2006

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>